Kunne du tænke dig at arbejde hos et webbureau?Kunne du tænke dig at arbejde hos et webbureau?


webbureau

Det er her indlæg er for dig der gerne vil vide mere om, hvad man laver hos et webbureau. Måske går du selv med tanken om at lave noget mere kreativt, uden det går over og bliver kunstnerisk. Måske er du et sted i dit liv hvor du endnu er ved at prøve jobmarkedet af, og ikke er sikker på præcis hvad du vil.

Find ud af hvad du er god til og gå efter det

Jeg kender det selv, det med ikke at vide hvad det egentlig er jeg vil. Jeg har taget to vidt forskellige uddannelser – den ene som folkeskolelærer, den anden i marketing. Jeg kan godt lide at arbejde med mennesker, og jeg kan  også godt lide at jeg kan være kreativ og udfolde mig. Forstå mig ret, jeg er bestemt ikke kreativ i den forstand at jeg sidder og maler, syr osv.

Men jeg har en kreativ hjerne, som keder sig hvis der går for meget tal og praktik i den. Det var på den måde jeg fandt ud af at et webbureau var noget for mig. Her kan jeg nemlig få lov at tænke kreativt i forhold til løsning af opgaver. Det tog mig bare lidt tid at finde ud af, at det var der min plads var.

Hvad laver man hos et webbureau?

Hvis du ikke har den store interesse eller viden inden for at arbejde med online og web, så har du måske en indgroet ide om at et webbureau udelukkende består af teknik nørder med en absurd viden inden for kodning og den slags. Sådan er det langt fra. I dag hvor internettet i langt højere grad er det primære medie for familien Danmark, så arbejder mange marketing folk med webmedier. Marketing er jo også mange ting – det indeholder mange aspekter inden for både strategisk planlægning, budget, content marketing, SEO etc. Ja listen er lang, så her er der altså også en bred vifte af områder at vælge imellem.

Hos et webbureau er der både mulighed for at specialisere sig i tekst forfatning og link building, men også i webdesign og programmering, så der er absolut plads til at du kan være kreativ på den måde du foretrækker. Hos et webbureau sidder du med mange forskellige former for kunder. Det kan være virksomheder, som ønsker at oprette webshops eller ønsker en øget tilstedeværelse på den sociale medier. Det kan også være bloggere og andre typer influencere, som har brug for lnikbuilding eller hjælp til webdesign.